7.01.2012

Chocolate Covered Orangettas


Portakalla çikolatanın uyumu meselesi kesinlikle göreceli bir konu... Kimi bayılır, kimi hiç sevmez.. Ben bayılanlardan olmasam da "bayılan sevdiklerim" için bu tarif üzerinden tatlıyı hazırlamaya karar verdim. Özellikle akşam yemeklerinden sonra misafirlere ikram etmek çok hoş, çünkü ağızda ferah bir tat bırakıyor ve oldukça sağlıklı.. Yaparken de sizler için aşama aşama fotoğrafladım.. Ben çok sevdim ve yiyenlerden güzel tepkiler aldım, yakında tekrar yapabilirim :)


Önce portakalların üst ve alt tarafından fotoğraftaki gibi kesitler çıkartıp, sonra da kabuklara zarar vermeden soyuyoruz :)


Sonra da düzgünce incecik incecik  dilimliyoruzzz :)


Ardından birkaç tur kaynatıp portakalın acısını aldıktan sonra, 1/1 ölçekle hazırladığımız şerbette 1 saate yakın kaynatıyoruz güzel kabuklarımızı.. Sonra da soğutup, benmari usulü erittiğimiz bitter çikolataya batırıyoruzzz :) Afiyet olsuunnn!!... ;)


If I ask the taste of orange and chocolate, somebody loves and somebody hates.. :) I don't love it so much but for the sweet people who loves it I decided to make it.. I inspired from this recipe.. And everybody who ate them, loved so much! I think they were really great.. Especially after dinner, so refreshing and healthy, beside being delicious.. :) I took these photos for you during the cooking :) Good apetite sweeties!! :)

44 yorum:

  1. ben çok severim portakallı çikoltaya ımmmm,canım çektiiii :))

    YanıtlaSil
  2. Süpersin, vakit bulup yapmalı!!!!

    YanıtlaSil
  3. Beğenmene çook sevindim :) Teşekkür ederim, kesinlikle denenmeli çok leziz :)

    YanıtlaSil
  4. Trendkolik, gerçekten seviyorsan bayılacaksın demektir ;))

    YanıtlaSil
  5. bende cok severim portakallli cikolata!! Bunuda hemen yapmak istiyorum ilk firsatta!

    Sevgilerimle,
    http://kucukseylerr.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. this is great..you are followed dear <3

    YanıtlaSil
  7. ben de portakal-çikolata uyumunu sevenlerden sayılmam ama tarfi görünce yapmak istedim.. illa ki biri yer:) sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. ben de çok severim, süper gözüküyor :) canım çekti, bak oldu mu şimdii :D

    YanıtlaSil
  9. hmmm sahane.. tamde Alpcan'in dogum gunu zamani oldugundan galiba, 2.yas dogum gunu partisinde bu nefis seyi yapicammm.. tesekkurler fikir icin :)

    YanıtlaSil
  10. hi hun!

    Ooh i love chocolate and orange, these look amazing! thankyou so much for the lovely comment you left me. I hope you'll pop by again soon! I am following you now too xx

    Love Amie


    www.creditcrunchchic.blogspot.com

    YanıtlaSil
  11. looks so refreshing!!! loved it
    Be sure to check out my new posts
    xoxo

    YanıtlaSil
  12. benim damak zevkime göre çok uyumsuz bir tat bu ancak fikir ve senin bunu sunuşun güzel : )

    YanıtlaSil
  13. Ben de ilk gruptayım ve kesinlikle denemeye değer teşekkürler tarif için :)

    YanıtlaSil
  14. That´s a great idea! Seems delicious!

    www.superclementina.blogspot.com

    xx

    YanıtlaSil
  15. bende cok severım denemeyı cok ısterımm..emınım enfestır

    YanıtlaSil
  16. Küçük Şeyler, beğenmene sevindim, denemelisin kesin :)

    Mona M, thank you honey!

    Cinnamon and white chocolate, yeap! :)

    Nini, evet evet ben de yaparken öyle düşündm ve herkes çok sevdi ( ben bile :))

    Lulu's life, Eveet aperatif olarak çok güzel olabilir hem de kolay :) Ve değişik, herkes aaa sen mi yaptın diyecek ;)

    Whats next, hehehehe haksızlık oldu ama şimdi bak :)) Sen de denemelisin :)

    Amie K, thank youu :)

    Antee Grugung, defineetely! :)

    Beyaz Büyü, e teşekkür ederim :))

    Çanta ve Fazlası, ben teşekkr ederimmm :))

    Paula, thank you honey!!

    Kokoş kelebek, gerçekten güzel oluyor :))

    YanıtlaSil
  17. Aaaaa ben bunun kayısılısını yapıyorum mükemmel oluyor :) Hiç zahmete de gerek yok, kuru kayısıyı erimiş çikolataya batır, soğumasını bekle birazcıkta buzdolabı sonra nefis. Tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  18. Zet Fashion, Zaten yaparken aklıma geldin :)) Biraz arttı çikolata sosum onu da kayısılı yaptım 3 5 tane, onlar da oldukça güzel oldu gerçekten :))

    YanıtlaSil
  19. beyaz çikolatalısı da harika oluyor :D
    http://semforever-semforever.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  20. Semforever, ooo o da süper olur gerçekten :) Hiç düşünmemiştim..

    YanıtlaSil
  21. Love this post!!! Thanks for the comment you left on my blog, would you like to follow each other?
    Aimee
    www.new-yorkdoll.blogspot.com
    xxx

    YanıtlaSil
  22. Her şeyden önce öyle güzel fotograflamışsınki ve sunumun öyle güzelki ne diyeyim ellerine saglık :) bende çok severim :)

    YanıtlaSil
  23. Wow! Looks soo delicious!
    Chocolate + orange are a perfect match. xo

    YanıtlaSil
  24. Aslı, ayy çok teşekkür ederim, bu posta gelen en güzel yorum :)) Çok teşekkür edeirmmm

    Lauren, thankss :))

    Aimee Victoria Long, thankss!! ;)

    YanıtlaSil
  25. hiç denemedim desem?
    ama merakda ettim ...
    eline sağlık çok güzel görünüyorlar.
    sevgiler.
    chfashiontrend@blogspot.com

    YanıtlaSil
  26. işte ben bunlara ölürüüüüm!!! :D mutlaka denicem, supersin canım benimmm

    YanıtlaSil
  27. Chfashiontrend, kesinlikle denemelisin o zaman :)) Teşekkürler, sevgiler!

    Zülal Ateş, hehehehe :)) Sen de çiko porti uyumunu severlerdensin sanırım :)) O zaman şimdiden afiyet olsun canımmm :* :*

    YanıtlaSil
  28. This recipe is great, it looks so yummy!

    YanıtlaSil
  29. bayılırım portakallı çikolataya, çok lezzetli görünüyorlar ;)

    YanıtlaSil
  30. Joyce, thankss :)

    Girlie Blogger, you should do it :)

    İrem, tşekkürler, dene sen de :)

    YanıtlaSil
  31. Chocolate and orange together definitely is my kinda thing.The pictures are lovely!

    YanıtlaSil
  32. Want more fashion, missss :)

    Soumi, so ow yea!! :)) thanks!

    YanıtlaSil
  33. ne kadar enteresan :) gerçekten denemek lazım.. takibe alındın! :)

    YanıtlaSil
  34. vaay ilginç bir tarif yapmalı etmeli :)

    YanıtlaSil
  35. selamlar,
    fotoğrafta görünen ojenizin markası / numarası nedir acaba? gece gece kafayı kırdım bulacam diye :)

    teşekkür ettim.

    YanıtlaSil
  36. İrem, selam! :) Ojenin markası Kiko, numarası da 296.. Bana yurtdışından hediye gelmişti. Kiko Avrupa'da çok popüler bir marka ama henüz Türkiye'de yok sanırım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada bugün öğrendim Flormar Neon 07 diye bir renk üretmiş, hemen hemen aynı bu ojeyle :)

      Sil
  37. Vay canına, süper ötesiymiş ki bu :) Bende fazla bayılanlardan değilim ama yapımı çok güzelmiş. Denemeli :)

    YanıtlaSil
  38. çikolata ve portakal birlikteliğine alışamayanlardanım ama sırf dilimlenmiş portakal kabuklarının şerbetle kaynarkenki görüntüsü için bile denenebilir(:

    YanıtlaSil
  39. NrBetul, evet yapması çok keyifli, dene bence de:)
    İngiliz anahtarı, kaynarkenki koku olay asıl... İnanılmaz güzel kokuyor.. :)

    YanıtlaSil

I love your comments! :)

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...