23.02.2012

The Marmara Tuti Restaurant


Dikkat! Bu post yüksek oranda lezzet içermektedir! :) Eğer diyetteyseniz ya da açsanız, şuan hemen durun ve galetanızı, form bisküvinizi, yeşil çayınızı vs. alın öyle gelin :) Şaka bir yana, geçen hafta The Marmara Tuti restorant bizi öyle güzel ağırladı ki, öyle güzel ağırladı ki, nasıl anlatsam boş yani :)) Ama yok, ben yine de anlatmayı deneyeceğim :)


Öncelikle müthiş düzenlenmiş bir sofra ve menü ile başlıyorum. Menüler güne ve tabii ki bizlere özel olarak sayılı olarak üretilmiş. İlk okuduğumda "nasıl yani, hepsini nasıl yerim!" diye düşündüm ama "hepsini" evet hepsini, yedikten sonra midemde en ufak bir şişkinlik ve rahatsızlık olmadı desem? Bence yemeğin kalitesini belirleyen en önemli şeylerden biri de bu zaten.


Başlangıç olarak balkabağı ve peynirli sufle servis edildi. Yanında da bir gün öncesinden özel olarak hazırlanmış soda ekmeği ile. Hafif tatlı hafif tuzlu çok değişik ve hoş bir tadı vardı. Çikolata içermeyen ve tuzlu bir sufleyi ilk defa denedim, çok da sevdim. Çorbaya güzel bir alternatif kesinlikle...


Sırada kiraz ağacı fümeli somon.. Bahçe yeşillikleri ile servis edildi. Ancak bu postun can alıcı noktası şu bence: Somonların üzeri 24 ayar altın kaplı, bildiğiniz yaprak altın :) Ve yedik, evet yedik :) Çok da lezzetliydi :P Altının sindirime hiçbir zararı olmamakla birlikte eski çağlarda yendiğini de öğrenmiş olduk. < O ne zenginlik yaa :) > Bir porsiyonda 1 gramın 1/16 sına denk gelecek şekilde altın var.. Altın bir yana, benim gibi pek balık sevmeyen birine bile füme edilerek pişirilmiş bu somonları afiyetle yedirdiler :) Muhteşemdi... Fiyatı ise 26 TL miş..


Bu arada porsiyonun yan tarafında gördüğünüz sos, mango sosu.. Somona inanılmaz yakışıyor gerçekten. Ekmek ise yine özel olarak üretilmiş baharatlı ekmek. Çok lezzetliydi. Evet her şey için ayrı ayrı çok lezzetliydi diyeceğim :)) Bu postu hazırlamak için her açışımda aniden acıktığım için hep yarım kalıyordu :) Nihayet tok bir anıma denk geldi de yazabiliyorum :p


Masada süs gibi duran sarı yuvarlak şeyler, tamamıyla yenilebilen kokteyl krakerleri... Yine şefin özel spesiyallerinden :) Bu arada yemek yenen masadan, çatal bıçak takımına, oturduğumuz sandalyeden, yerdeki halıya, her şey özel tasarım... Hepsi The Marmara için özel olarak tasarlanıp üretilmiş ve bir eşi daha yok... Evet, waaoowwww :)


Sırada benim favorim var. Bu yemekleri yedikten sonra, artık kimseye "Ben pek balık sevmem" diyemeyeceğim, ama şöyle diyebilirim: "Ya ben her balığı yiyemiyorum, hangi şef yaptı bunuuu?" :)) Sıradaaa yufka ceketinde oltayla yakalanmış deniz levreği... Adı her şeyi açıklıyor zaten. Yatağındaki sos ise köz biber sosu... Allahım o nasıl bir lezzet, hala tadı damağımda. Özellikle fiyatını sordum :) Yaklaşık olarak 35 TL dediler, buradan ortalama fiyatları çıkartabilirsiniz. Patlıcan çorbası da 12 TL miş. Açıkçası ben çok daha uçuk bekliyordum. Ulaşılmaz değiller kesinlikle.. Hele fiyat-kalite oranını gördüğünüzde verdiğiniz her kuruşa değdiğini göreceksiniz.


Ahhhh ağzım sulanıyor... Bu fotoğrafı pas geçiyorummmm.. :))


Bu tombik ekmek, dünyanın en lezzetli ekmeği olabilir... Arkada duran minik şişedeki sızma zeytinyağı ise yemeklerle birlikte servis ediliyor, ister yemeğinize ekleyin, ister yanındaki minik porselen kaba boşaltın ve bu harika ekmeği bandırarak... Ahhh tamamlayamayacağım bu cümleyi... :)) Tok olsam da zor :) Yakında dayanamayıp yine kapılarına dayanacağım sanırım :)


Vee sırada diğer lezzet.. Kızarmış dişi ördek göğsü, kırmızı pirinç pilavı, yaban mersini ve balzamik çektirmesi, Wokta pişirilmiş ıspanak kökü ile servis edildi. Sizin de dikkatinizi "dişi" ördek göğsü çekmiştir sanıyorum benim gibi. Meğer erkek ördek göğsü çok daha sert olup, kötü bir koku yayıyormuş. Yağ oranı yönünden de dişi  ördek yenmeye çok daha uygunmuş. 


Bu arada ördek gibi sevimli bir hayvanı yemeye daha önce hiç teşebbüs edemiştim. Ancak bu sunuma karşı koyamadım. Hep ördek eti, tavuk gibi, hindi gibi filandır sanmıştım. Beyaz et nitekim. Ama tadı kırmızı ete çok yakın ve çok lezzetli. Kırmızı pirinç ise kabukları soyulmadan pişirildiğinden çıtır çıtır ve çok nefisti. Bu porsiyonla birlikte beyaz şarabın yanı sıra kırmızı şarap ikram edildi. Tabii ki şaraplar da özel üretim.. :)


Her yeni porsiyonda Hollanda'lı şefimiz yemeklerin özelliklerini ve nasıl pişirdiğini güzelce anlatıp bizi aydınlattı. Bu arada şefimiz Hollanda'lı ama Türk olmuş artık, nerede ne yenir ne var herkesten daha iyi biliyor. Mutfak Sanatları Akademisi'nde de workshoplar düzenliyormuş ara ara, ilgilenenlerin bilgisine.. Neyse, sonra da The Marmara Yiyecek İçecek Koordinatörü Nedim Bey, şefimizin çevirisini yaptı. Ayrıca tatlı sohbeti ve ilginç anıları da yemeklerimizin lezzetine lezzet kattı. 


Veee tabii ki kapanış için muhteşem bir tatlı.. Yok artık dedirtmeyi başardı :)


Çikolatalı Tart, Cevizli Tart, Nar ve Rakı sorbesi ile servis edildi.


Buzdan kabın içindeki sorbeye bayıldım. Rakı kokusu ve tadına eşlik eden nar tadı, buz içindeki sorbeyle dansedince, insan yemeye kıyamıyor. Tepesinde de altın çilek :) Ben bu tatlıya şiir yazarım, şarkı yazarım, aşık olurum... :)) Bu arada bu tatlı aslında alkol içermiyor, sadece rakıya kokusunu veren maddeyi içermekte...


Cevizli ve çikolatalı tartlar da muhteşemdi. Çikolatalı tartın üzerinde gördüğünüz parlaklık, tahmin edebileceğiniz gibi yine 24 ayar altın :) Evet, onu da yedim. Altın kız olma yolunda ilerliyorum :))


Yine yorumsuz bir manzara... :)


O gün benimle orada bulunan pek sevgili blogger arkadaşlarım, herkesin severek takip ettiği Loves From Fashion'dan Kubilay Sakarya, hardal kazağına bayıldığım pek tatlı Koray Caner ve Moda Ala blogunun  şeker sahibi Gülhan Turhan ile çok keyifli vakit geçirdik :)


Üzerimdeki bluzu nereden aldığımı merak eden varsa, buraya tıklayabilir :)


The Marmara ekibi ve bloggerlar olarak çayımızı kahvemizi içtikten sonra sizin için toplu bir poz vermeyi de ihmal etmedik :)


Size The Marmara Tuti Restoran'dan genel bir görünüm... Mekan mimarinin dahi ismi Dan Kwan tarafından tasarlanmış. Adı neden "Tuti" ? diye sorduk, özel bir sebebi yokmuş, akılda kalıcı olsun diyeymiş, e çok da güzel olmuş. :) Gördüğünüz her şeyin ama her şeyin özel tasarım olduğunun altını tekrar çizmek isterim. Bu otel için de geçerli.. :) Biz oteli gezdik hayran kaldık, bir residence kısmı var aman tanrım!! :) Belki onunla ilgili de bir post hazırlarım, ne dersiniz?


Eveeet geldik postun sonuna, hala aç hissetmeyen var mı? :))  Kısacası, The Marmara Tuti Restorant özel bir günde gidip harika bir yemek yiyebileceğiniz bir yer olmanın yanı sıra, muhteşem konumuyla, öğle aralarında işyerinden çıkıp bir çorba içebileceğiniz, ya da salata büfesinden nefis bir seçki alabileceğiniz de bir yer. Konseptin rahat olmasına çok özen göstermişler. Zaten sloganları da, beş yıldızlı sokak lezzetleri.. Çiğköftenin en iyisi de burada yani :) Şaka değil... :) Döneri, lahmacunu, pastırması, tulum peyniri vs. de var.. Off, ben yemek yemeye gidiyorum, görüşürüzz.. :)

PS-1.Mekan hakkında detaylı bilgi için buraya tıklayabilirsiniz. Fiyatların da yer aldığı A La Carte menüyü görüntülemek içinse buraya tıklayabilirsiniz.

PS-2. Bize eşlik eden ve harika şekilde ağırlayan başta şefimiz Rudolf Van Nunen ve Nedim Bey olmak üzere, bütün The Marmara ekibine ve tabii ki başta dünyalar şekeri Özlem Hanım olmak üzere Medyaevi'ne kocaman teşekkürler! :)

Last week, The Marmara Tuti Restaurant hosted a perfect dinner for bloggers. Everything was so special and delicious. If you are hungry, after this post you'll probably try to eat what you see there :) Attention! :) The menu was incredible... And thanks to talented and extraordinary chef for all this tastes, to Rudolf Van Nunen... I have to share it with you too..

      MENU
  • Pumpkin and Goat Cheese Souffle with Soda Bread
  • Cherry Wood Smoked Salmon with Floral Salad
  • Line Cought Sea Bass in "Yufka" Jacket with Bell Pepper Sauce ( real golden<1/16 gr> covered )
  • Female Roasted Duck Breast, Red Rice Timbale with Walnut, Blueberry and Balsamic Reduction with Wok Fried Spinach Roots
  • Chocolate Velvet Cake,
  • Walnut Tart and Pomegranate - Rakı Shorbet
  • Tea / Coffee
If you are planning to come to Istanbul, you should definetely visit this restaurant and eat there! :) For detailed  restaurant information, just click here... And click here fot the menu including prices..


Thanks to The Marmara Team, our talented chef and Medyaevi, for this wonderful organisation :) I hope you'll like the photos! Kisses!

PS. If you wanna learn about my blouse, click here :)

33 yorum:

  1. Bayilirim boyle postlara biliyorsun :)) Super bir deneyim olmus.. Acikcasi biliyordum ama otelin cok yuksek olmayan bir katinda oldugu icin gitmeye pek niyetim yoktu amaaaa suan fikrim degisti ! Ozellikle ordek yemeyi cok seven biri olarak kesinlikle denemek istiyorum.. :) Altin kapti somon'da denenmeli.. Daha once demedim cunku altin genelde bizde yatirim amacli kullaniliyor.. :))))

    Fiyatlar son derece makul bence.. hatta sasirdim bile diyebilirim.. Bu guzel bir politika.. :) Ismi konusunda cok yerinde bir secim yapilmis.. Son zamanlarda kisa isim cok daha akilda kalici oluyor ve de lezzet ve kaliteli servis ile birlesince basarili olmamalari mumkun degil.. :)

    Bende yazdim da yazdim.. Tesekkur bu guzel ve lezizzzz post icin cnm ;)

    YanıtlaSil
  2. Valla buraya altın kaplı yemeklerle ilgili yazılacak yorumları çok merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Lulu's life, harika yorum yazmışsın :)) İşte istediğim örnek okuyucu :)) Sana sonuna kadar katılıyorum..

    Koray Caner, sana gelen tweetlerden sonra ben de çok merak ediyorum :) Bakalım neler olacak :)))

    YanıtlaSil
  4. altın kaplı mııı? altın yeniliyor muuu? O.o bi kuyumcu kızı olarak bunları duyduğuma şaşkınım.. hemen babamı arayıp akşam yemeği için 5 gr altın getirmesini isteyeceğim :D
    ağzımın suları aka aka okuduğum harika bi posttu canım, ne zmn gidiyoruz? :)

    YanıtlaSil
  5. Willdone, ne zaman mı gidiyorzzz?? İşte buuu :))) Ne zaman istersen gidebilirz yummyyy!!!! :)

    YanıtlaSil
  6. OMG!! Altın yemek hemde 24 ayarından,nasıl bir lükstür arkadaşlar...Tadını bilmediğim birşey ve canım nasıl çekti anlatamam.'altın kaplama kiraz agacı fümeli somon' yemeğe gitsem öğle yemeğine, yani bunu söylesem ofistekilere,işten attırma kampanyası başlatırlar çatlayıp:)
    Ayrıca sevgili QUEEN cim 24 yıldır ilk defa 3 gündür diyetteyim hemde şu an öğle saatindeyim yeminimi bozduracaksın bana:)
    Şarkılar türküler söylesem love me back diye nananniinanaii yapasım geldi vallahi:)
    beni bu duruma sokan herkese teşekkürler:)
    haftaya ordayım altın yemeye:)

    YanıtlaSil
  7. Zuhal Varol, evet ya biz de baya şaşırdık Altın yeme fikrini duyunca :)) Gerçekten lüks ötesi bir durum sanırım. Tüh tam da senin diyetine denk gelmiş! Bak üzüldüm şimdi :p Benim de şarkılar şiirler yazasım geldi özellikle o sorbeye.. :)) Haftaya afiyet olsun :))

    YanıtlaSil
  8. Ağzım sulandı, çok güzelleeerr

    YanıtlaSil
  9. PINKY FASHION, Benim deee :))

    YanıtlaSil
  10. harika gorunuyor hepsi :)

    http://stylishtimes.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  11. off yani şu öğle saatinde olmadı bu o kadar muhteşemki herbişey şimdi burada bulmamın mümkünatı yok..bu muhteşem mönüyle süper bi gün olmuş anlaşılan:)))İstanbula gelince uğramak isterim.

    YanıtlaSil
  12. Ben bir nevi diyetteyim (zaman zaman bozuyorum ama olsun amca bu kadar oluyor :D ) ya sunum o derece müthiş ki insan yemeye kiyamaz, hele o altın kaplamalı somonu. Aman ben ne diyorum ya, orda olsam bende kesin silip supururdum :P :D

    YanıtlaSil
  13. it looks everithing soooo good!!!

    take a look to my blog and we could follow each other!!

    lachambrefiore.blogspot.com

    kisses from italy
    Fiorenza

    YanıtlaSil
  14. Fotoğraflara bakarken iştahım açıldı, rejimim bitmeden yemek yazılarına bakmamaya karar verdim:D Çok güzel paylaşım emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
  15. Ayshe Rose, değil miii :) Harikalar..

    Nilystyle, valla başka yerde kolay kolay bulunabilecek şeyler değil gerçekten, süperdi :) Kesinlikle uğramalısın!

    TurquAzria, sunumun yanı sıra lezzetler de inanılmazdı. Ben de önce yemeye kıyamadım sonra dayanamadım götürdüm :))

    Fiorenza, yes it wasss :) thanks honey :)

    Modagrafya, herkesin diyetini bozdum sanırım :)) Teşekkür ederimmm canım..

    YanıtlaSil
  16. all that food looks delicious!! and such a pretty restaurant too!

    bijou-minou.blogspot.com

    YanıtlaSil
  17. that looks so good! my mouth is watering!!

    Cute blog, XO

    ♥ B
    With Love From Michigan

    YanıtlaSil
  18. dear, kindly check mine?
    I've tagged u an award :DD

    YanıtlaSil
  19. deaaar,
    kindly check mine?
    I've tagged u an award :DDD

    YanıtlaSil
  20. Delicious food!!!
    If you want check my page: The Spotted Cherry Pie :)

    YanıtlaSil
  21. Beautiful pictures darling!! i adore your blog and style.btw,i'm your newest follower now.hope u can check out my blog and follow back if u like,
    Mitch,xx

    YanıtlaSil
  22. I found your blog by chance, while peeking others and I decided to check it out! I’m glad I did it, because I am really delighted with yours. It's beautiful, well structured, interesting, sweet amazing [probably your own qualities right?] and it has completely got me hooked. I think we're going to get along just fine! ;)
    I'd like to invite you to follow each other. I’d be very pleased.
    I wish you lots of success and will surely come back often
    kisses
    Miriam Stella
    http://isfashionmypassion.com

    YanıtlaSil
  23. Bu post çok güzel olmuş, o gün hava buzzz gibiydi ama keyifli bir yemekti. Fotoğraflarımızda güzelmiş:)

    http://modaala.com/

    YanıtlaSil
  24. Your blog is always so wonderful !!!:))
    I loved this post !!!;)

    A great weekend!

    YanıtlaSil
  25. Jamie E. Anthony, I think sooo :) Thankss

    ♥B My mouth too... :)

    Ayu Damayanthi, thank you so much honey :)

    Elena, I think soo, thankss :)

    Mitchinheels, thank you so much honey, you're so nice!

    Miriam Stella, thank you so much, great comment :)

    Modaala, evet çok soğuktu ama ben de çok sevdm :)

    Andreia FSalım, thanks dear!! :)

    YanıtlaSil
  26. aaaaaaaaaaaaah harika görünüyor hepsiiii.. bende denemek istedimmmm =)

    YanıtlaSil
  27. Want more fashion, ahhh ben de tekrar istiyorum :))

    YanıtlaSil
  28. Ya tok karnimla aciktim nasil guzel bir post bu boyle, her bir yemek resmi baska guzel. Agzim sulandi resmen, o buzdaki tatli servisi de muthismis. Ilk senden duydum bu restorani, ilk firsatta deniycem, sagol tanitim icin : )

    YanıtlaSil
  29. Aylin, kesinlikle denemelisin diyorum :) Sunumların yanı sıra tatları da enfess..

    YanıtlaSil
  30. Hiii benim karnım acıktı ama ! :D

    YanıtlaSil
  31. Efegeozden, ben de ne zaman baksam karnım acıkıyor :)

    YanıtlaSil
  32. Hayattaki en büyük zevki yemek olan ve değişik tadlar denemeye bayılan biri olarak, tam benlikmiş bu menü. Ben niye yoktuuuum :/

    denizsaatcioglu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  33. Deniz saatçioğlu, aaa ben davetlisin zannediyordum, Kubilay'ı da ben aldım yanıma çünkü, bilsem sana da haber verirdim. :(

    YanıtlaSil

I love your comments! :)

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...