26.04.2012

Costume Spot: Mirror Mirror


  • Geçen hafta Mirror Mirror'ı yani Türkçe'ye rezil şekilde çevrilen adıyla "Pamuk Prenses'in Maceraları"nı izledim. Beni filme çeken en önemli sebep tabii ki Julia Roberts'dı. 
  • Pamuk Prenses'i oynayan Lily Collins, google aramalarında felaket yaratmasa da ne yazık ki filmde yaratmıştı. Koyu renk saç ve kalın KAŞ hiç mi hiç yakışmamış, yüzyıllardır kafalara yer etmiş, Shirli Ayna'nın bile objektif biçimde "Dünyanın Yaşayan En Güzel Kadını" olarak nitelediği güzellik kavramına oldukça ters düşmüştü. Julia 90 yaşında bile olsa O'ndan daha iyi görünecekti, o kesin.. 
  • Konu, bildiğimiz klasik "Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler" hikayesinden bir hayli uzak, içinde yeni sürrealiteler barındıran, yer yer filmin kendisiyle dalga geçtiği, böyle de bir garip mizah oluşturan yapıya sahipti. Prens rolündeki Armie Hammer ve kötü kraliçe Julia Roberts sayesinde film aktı gitti o ayrı :) Tarihe, Hugo'daki Cadı Sila'dan sonra, ilk kötü ve güzel kadın olarak damgasını vurdu bence Julia :) Hatta kötü kalpli kraliçe ile yakışıklı  prensin kavuşmasını istedim desem abartmış olmam :) 
  • Pamuk Prenses o kadar saf (kötü anlamda!) ve iticiydi ki, ona acımaya pek fırsat bulamadım.. Cücelerin modern teknolojinin nimetlerinden faydalanıp boylarını uzatmaları ve filmin Bollywood dans ve müzikleriyle bitmesi akılda kalan diğer detaylar... 
  • Gelelim bu postu yazmama asıl sebep olan konuya.. Kostümler :) Gerçekten o kadar şahanelerdi ki, sırf bu yüzden (tamam biraz da prens için) tekrar izleyebilirim. 
  • Filmin kostüm tasarımcısı Eiko Ishioka, geçtiğimiz Ocak Ayı'nda 73 yaşında Tokyo'da vefat etmiş malesef.. Bu proje de onun son projesiymiş haliyle.. Bu yüzden kostümler beni daha çok etkiledi. 
  • Filmin kostümleri için Swarovski ile işbirliği yapılmış. Kraliçe için hazırlanan el yapımı üç adet kostüm için 100.000 den fazla ve 20 farklı renkte Swarovski kristali kullanılmış. Bu şanslı üç kostüm ise aşağıdaki fotoğraflarda gördüğünüz: Altın tonlarındaki balo kostümü, kan kırmızı parti kostümü ve gelinlik... :) 
  • Çok konuştum, artık sizi görsel ziyafetle baş başa bırakıyorum. Hadi yine iyisiniz, prens rolündeki Armie Hammer için bir fotoğraf da ekstradan koydum, O da benden olsun ;))



Film boyunca, kraliçemizin terslikleri, huysuzlukları bitmek bilmedi... İnsan Julia Roberts gibi bir gülüşe sahip olunca, sinsi sinsi bile gülse hayranlık uyandırıyor. Pamuk Prenses'in O'nun sözünden çıkamamasının en önemli sebebi bu bence :)


Pamuk'un filmdeki en başarılı elbiselerinden biri.. Maalesef Pamuk, kraliçe tarafından itilip kakıldığından, partilere dahil edilmediğinden pek güzel giyinemiyor.. Zaten filmin başında kraliçe açık konuşup "Bu sefer, bu benim masalım, O'nun değil!" diyordu :)


En unutulmaz sahnelerden biri kuşkusuz Pamuk'un gizlice sızdığı balo sahneleriydi. Eiko Ishioka işte bu sahnelerde gerçekten sanatını konuşturmuş. Kuğulardan, zürafalardan hatta su aygırlarından esinlendiği beyaz, krem, uçuk pembe kostümler müthişti... Prens hangi hayvan kostümünü giymiş işte onu çözemedim :))


Kraliçenin prensi sihirle etki altına alıp, kendisiyle evlenmeye ikna ettiği sahnelerden... Buradaki olay gelinlik tabii ki :)


Pamuk yeterince "Pamuk" olmasa da en azından yüzyıllardır alışılagelen klasik mavi Pamuk Prenses elbisesine saygı duyulmuş ki, bu kostüm hazırlanmış :)


Kraliçenin düğününe katılan ahali de en az kraliçe kadar çıldırmıştı. Anlayacağınız bu sefer Pamuk Prenses masalının içine biraz Alice Harikalar Diyarında kaçmıştı :)


Pamuk için çok laf söyledim biliyorum ama bu sarı pelerinin hakkını vermek gerek, yerlere kadar uzanan bu pelerin çok güzeldi.. Kaşa bak yaaa... :/ Üzgünüm Pamuk ama bu kadar doğal kaş ancak Beren Saat'e yakışır... Bıyıkları da mı var???


Kraliçe'nin tahtına kurulduğu, parmağını şıklatıp kelle uçurduğu anlardan...


Prensin özel durumunun yapımcılar da farkında ki, Pamuk'tan bile afilli bir poster hazırlamışlar kendisi için. Filmin içinde yaklaşık 3 kez, cücelerin saldırısına uğrayan Prens, donuna kadar gasp ediliyordu. Evet 3 kez çıplak kalan bir prens... :) Eh, yönetmeni de tebrik etmek gerek, malzemeyi iyi kullanmış, hem kraliçeye hem izleyiciye görsel şölen yaşatmış :) İddia ediyorum, senaryo sadece bu çocukcağızı soymak için bile bu hale getirilmiş olabilir! Yazık mı? Hayır :)


Bir fotoğraf da benden olsun, gününüz Armie Hammer tadında olsun, güzel geçsin diye :) Hatta bir Julia gülsün, bir Armie gülsün, bir de siz gülün diye :)) 
Evet, favori kostümünüz hangisi? Yorumları bekliyorummm :)


Last week I had chance to watch "Mirror Mirror" movie.. It was quite different from the real story. It was more surrealistic and modern.. The main thing to make me go the movie was of course Julia Roberts.. She is so beautiful! But I didn't like Lily Collins as snow white.. You can find her beautiful photos in google searches, but in movie she was terrible.. Dark hair and dark&thick eyebrows were terrific! I remember that the mirror says "the most beautiful woman in world is snow white" But she wasn't... Ok, our main subject is costumes.. Costumes were really amazing.. They made a collaboration with Swarovski for this movie and the dresses were designed by Eiko Ishioka.. Unfortunately she died in last January and this was her final project.. So it's more meanful to me.. She made a real art in this movie.. There were 20 different coloured over 100.000 Swarovski crystals... They were for gold dress, red dress and evil queen's wedding dress as you see above.. Oh, and I have to say that the final with Bollywood music and dance was not funny, I didn't like it.. But I like the prince Alcott :) Armie Hammer acted the prince in movie and he was incredibly handsome.. I thought he will look great with evil queen instead of Snow white.. Yes, I'm more evil than evil queen :)) I hope you'll like these photos... Which costume is your fave one? Waiting your comments!!

36 yorum:

  1. Kıyafetlere bayıldım gerçekten...

    YanıtlaSil
  2. Gelinlik hoşuma gitti ama kırmızı da harika canım..teşekkürler,eğlenceli ve yakışıklı bi post olmuş.. =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öncelikle yakışıklı :))) Bütün elbiseler gerçekten çok güzel :) Rica ederim her zamann :)

      Sil
  3. Bakır rengi olanı ve gelinliği çok beğendim ben.
    Ben de izlemeliyim bunu. Merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet en azından kostümler için bile izlemeye değer :) Ben seçemedim bütün elbiseler çok güzel :)

      Sil
  4. ne kadar güzel bir yazı öyle :) bayıldım
    kostümler şahane hatta olağan üstü
    emeğine sağlık tatlım :D

    YanıtlaSil
  5. Ben fantastik filmleri çok seviyorum , kıyafetler gercekten cok guzelmiş. Bu filmi henüz izlemedim aam dediğin kadar var pamuk prenses, fotolarına bile bakınca sinir oldum bende :D
    O kaşlar nedir öle allaşkına, daha güzel birini neden bulmamışlar bende merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya değil mi nasıl itici bir tipi var filmde :) İnsanın acıyası gelmiyor, ölse üzülmeyecektim :) Hele filmin sonundaki Bollywood danslarını görecektin, rezildi :)

      Sil
  6. harika bir post olmuş, uğraşmışsın belli ama değmiş :) yemek yerken okudum bir yandan, su gibi aktı :)))
    yorumlarına katılıyorum, kaşlar felaket! :P
    bu filmden hiç haberim yoktu, kız kıza gidilebilir belki bu kostümler için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa o kaşlar yüzünden izlerken filmden soğudum şevkim kaçtı :)) Filmde çok daha kötü aslında kaşlar, ben o kadar kötü bir fotoğraf bulamadım :)) Evet filme kız kıza gitmek gerek çünkü ben erkek arkadaşımla gittim ve çıkışta gittiği en rezil filmlerden biri olduğunu söyledi :p Pek onlara göre bir şey yok bu filmde :) Ayrıca güzel yorumların için çok teşekkür ederimmmmmm <333 :*

      Sil
  7. I loved this movie n the costumes were amazing n uniquely crafted....I heard the costume designer recently expired.....too sad right?
    Btw be sure to check out my new post
    Xoxo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I think sooo! :) Yes, as I told above, Eiko Ishioka expired in last january.. Really so sad.. Her designs are real art for me.. :(

      Sil
  8. filmin vasat olacağını düşünüp gitmedim ama sen öyle hoş anlatmışsınki meraktan izleyesim geldi :) yorumlarında harika :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa süper teşekkür ederimmm :) Beğenmene çok sevindimmm..

      Sil
  9. çoook güzel ben de gitmek istiyorum çok bu filmeeee.italyanlar her filme dublaj yapıp filmleri berbat etmeselerdi şimdiye gitmiş olurdum zaten :) neyse artık kıyafetleri görmek için bile değer sanırım öyle gözüküyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay Allah ya herşeye dublaj olur mu.. Sen de internetten indirip izle canım :)

      Sil
  10. hakikaten abartılı olmuş kaş olayı benimde hoşuma gitmedi hatta gülmeden duramadım =)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ne diyorum bir de filmde görseydin, inanılmazdı şaka sandım :))

      Sil
  11. the costumes for this movie look amazing!! sure we can follow each other, really like your blog!
    xo
    www.stylegod7.blogspot.com

    YanıtlaSil
  12. Great blog. Glad you have English too :) Can't wait to see this movie!

    Cheers,
    Bree
    Dream in Fashion

    YanıtlaSil
  13. The dresses are amazing...<3<3

    YanıtlaSil
  14. Wow! The costumes for this movie are amazing! Love them!

    xx
    Giovanna
    www.oliveandanarrow.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. They are really amazing :) Wanna have them! :)

      Sil
  15. The costumes are incredibly gorgeous and tailored so good! Would love to wear one of those dresses once, too ;) xx Nini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ieko Ishioka was a real talent.. She is a big lost for fashion :( They're georgeus, I want to wear them too :)

      Sil
  16. filmi izlemeden , yorumlarınla oldukça eğlendim;))Kaş konusunda haklısın. Pamuk prenses bu filmden sonra pala prenses diye anılacak eminim. Kostümlere ve Julia'ya bayıldım. Onların hatırına ha bir de prensin hatırına izlerim ben bu filmi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani Pamuk'ta karizma bırakmadılar :)) Dediğin gibi Julia Prens ve kostümler üçlüsü filmi kurtarıyor :)

      Sil
  17. Great post, I love these dresses! :)

    Kisses,
    annchica ♥

    http://annchica.blogspot.com

    YanıtlaSil
  18. Zumracim, ellerine saglik, cok guzel bir post, hem gorseller hem de esprili aciklamalarinla. Filmi daha gormedim ama cok istiyorum, postundan sonra daha da gormek istedim. Kostumler harika cidden, prens de cok yakisikli : ) At fuar postunu da kolajlarini da cok begendim, beni de gezdirdin oralarda : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürlerrr :) Beğenmene sevindim.. Çok öpüyorum!!

      Sil

I love your comments! :)

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...