29.08.2012

Budapeste - Day 1


Tatil postlarına Budapeşte ile başlıyoruzzz! :) Aslında bu post, tatil postlarının en zahmetsiz ve detaysız olanı, çünkü 16:45 uçağına bindiğimde o gün tur adına pek bir şey yapabileceğimizi düşünmemiştim. Ancak iner inmez bizi Budapeşte'nin meşhur Kahramanlar Meydanı'na götürdüler. Yolculuk için seçtiğim rahat kıyafetlerle fotoğraf çektirmek aklımda yoktu, kusuruma bakmayın. Ayrıca tatil postlarında pembe Eastpak'le sırt sırta vermiş yapışık ikizler kıvamındayız, onu da sevin lütfen.. :) Bir hafta boyunca o kadar çok tarihi hikaye dinledim ve o kadar çok yapı gördüm ki, mimariye doydum.. Artık hangi hikaye hangi yapınındı, hangi kraliçe nerenin kraliçesiydi, kim kimin kızı, kim kimin sevgilisiydi bir yerden sonra hepsi birbirine karıştı :) ETS turdan rehberimiz Mahmut Zahiroğlu o kadar bilgili ve dolu doluydu ki, dinlemek o anda masal gibi harika gelse de, bu kadar bilgiyi hafızada tutmak kolay olmadı :)) 

Neyse, Kahramanlar Meydanı'nın ardından otele gideceğimizi duyunca "oh be biraz dinlenirim.." diye düşünürken, rehberimiz "yarım saat sonra herkes otobüste olsun, tekne turumuz var Tuna Nehri'nde" dedi. Biliyorsunuz, yarım saatte hazırlanmak bir kız için hiç de kolay bir şey değildir, yine de elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştım ve makyajıma saçıma biraz çeki düzen verip çizgili elbisemi sırtıma geçirip odadan fırladım. 

Tuna Nehri 10 farklı ülkeden geçse de en güzel Budapeşte'den akarmış.. Ve Tuna Nehri öyle bulanık ki, rehberimizin anlattığına göre, kendisini sadece aşıklar mavi görebilirmiş. (Bence gündüz oldukça maviydi! :o) Bunların yanında Budapeşte, dünyanın en iyi aydınlatılan şehri seçilmiş. Gerçekten de gece Tuna Nehri'nin (Macarca "Duna") etrafına dizilen yapılar, saraylar, parlamento binası, kiliseler vs. o kadar ışıl ışıl, görkemli ve göz alıcı ki, hayran kaldım, tam bir görsel şölen..En üstteki fotoğrafta ve aşağıdaki 10. fotoğrafta bu manzaralardan birkaçını görebilirsiniz. Fotoğraf makinemin flaşsız gece görüşü başarılı olmadığı için fotoğraf kalitesi pek iyi değil, idare ediyoruz :) 

Son olarak da Budapeşte'de "Hotel Budapest"te kaldık ve dört yıldızlı olmasına rağmen oldukça kötü bir otel, aklınızda bulunsun.. Odaların kapısında "Sigara içebilirsiniz" işareti asılı.. :) Aşağıda fotoğrafı var, banyoya bir sabun basma aleti koymuşlar, hem şampuan, hem duş jeli.. Bir de bunu utanmadan lavabonun yanına koymuşlar ve lavaboda sabun yok.. Yani aynı zamanda el sabunu.. :) Bunu başka ne yapabilirim acaba, daha yaratıcı fikirleriniz de var mı diye resepsiyonu aramak istediysem de kendimi tuttum :)) Diş macunu olarak da kullanılabiliyor muydu hala meraktayım doğrusu?? :) Türk insanı minik minik hazırlanmış şampuanları, saç kremlerini, duş jellerini, banyo köpüklerini sever, hatta şişeleri sevimliyse, kalanını toplar evine götürür, itiraf edin :) Yani bu durum pek hoşuma gitmedi, ama çok şükür ben şampuanını kremini vs. yanında taşıyanlardanım.. 

Macaristan AB üyesi olsa da, para birimi olarak hala Forint kullanıyor, Euro geçmeyen marketler vs. azımsanmayacak kadar çok.. Bir sonraki postta Budapeşte'de daha çok vakit geçirip Macaristan'ı daha yakından tanıyacağız, görüşürüzz! :)

Helloooo! :) I'm here with the first day of my holiday in Budapest, Hungary.. After the flight I just thought to go hotel room and have a rest but our tour guide took us to one of the famous squares of Budapest.. It was so nice but I don't look so nice in this too much comfortable outfit for journey, sorry for that, I wasn't expecting to have taken photos with these clothes.. :) After that we had 30 min. break at hotel room, then we were at our bus again to go to  a boat trip at Danube River... As you know, 30 minutes are not enough to getting ready for a young girl, but I tried to do my best and worn this striped basic dress.. And you'll see my pink Eastpak in all photos :)) So, try to love her please! :) The view was amazing around of Danube, I loved so much! According to our tour guide's informations, Budapest is the best city at lighting.. And I think it's true.. I've never seen a night view like this before.. Budapest has a magic at night.. And finally, we stayed at "Hotel Budapest" and it wasn't nice at all.. The rooms were open to smoke.. And the shampoo, shower gel and handwashing soap were the same! I wonder if toothpaste is the same too? :) Disgusting.. :) Ok, second day of Budapest was longer and funnier than this one, keep following :) Kisses! ***









 

11 yorum:

  1. Canım harika fotolar, bend e yakın zmnda Budapeşteyegttim, postunu yapıcam yakında :) dediğin gibi çok lux yok, bak 4 yıldızlı otelde bile böyle şeyler görmüşsün ama mimarisi, doğası harika!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de yap merakla bekliyorum :) Çok teşekkürlerr :) Evet Budapeşte'de pek lüks yok ama tarihi dokusu mimarisi gerçekten eşsiz :)

      Sil
  2. Beautiful photos! :D

    New post on my blog, check it! :)
    http://theannelicious.blogspot.it/

    YanıtlaSil
  3. Budapeşte'ye ben de birkaç yıl önce gitmiştim; bol bol da fotoğraf çekmiştim, o yüzden başlığı görünce hemen incelemeye koyuldum, senin gözünden Budapeşte'yi merak ettim, doğrusu :)
    Duş jeli-şampuan-sabun ile ilgili yorumlarını okuyunca da çok güldüm :)) Çok eğlenceli bir yazı olmuş, sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürlerrr :)) Yarın da geliyor Budapeşte postu vol 2 :)

      Sil
  4. Cok guzel yazmissin eline saglik. Bana da yer ayirdigin icin ayrica tesekkurler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ama keşke adınızı da yazsaydınız :)

      Sil
  5. Otel faciaymis.. :( ama icinde bulundugun durumdan max. keyif almak lazim , sende oyle yapmissin zaten.. kahramanlar meydani ve hikayesi beni cok etkilemisti..Bir de cok net hatirladigim bir kare de Tuna Nehri'nin 90 derece dondugu yer.. Tuna nehrine daha da asik olmustum o manzarada.. ;) Cok keyifli oldu bu 2 post benim icin.. Gerisi gelecek mi ? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Tuna Nehri gerçekten büyülü bir yer Budapeşte'de.. Gece manzarasında eşsiz.. :) Evet evet gerisi gelecek ama Viyana ve Prag olarak gelecek :) Bir de Çigan Gecesi gelecek Budapeşte için :) Ona da katılmış mıydınız? :)

      Sil
  6. Budapeşte'ye 3 sene evvel gitmiştim, fotoğraflarınız beni anılara doğru yolculuğa çıkardı.Bu arada bizim de rehberimiz Mahmut Bey di :)

    YanıtlaSil

I love your comments! :)

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...