30.08.2012

Budapeste - Day 2


Budapeşte'yi dolu dolu yaşadığımız ilk ve son güne geldi sıra.. :) Doğruyu söylemek gerekirse, Budapeşte'nin, daha doğrusu Macaristan'ın o kadar kanlı ve hüzünlü bir tarihi var ki, bu havayı sokaklarından bile hissedebiliyorsunuz.. Eğer işi yoksa insanlar sokağa çıkmazmış, böyle bir sakinlik, bir hüzün.. Ayrıca Avrupadaki en yüksek boşanma oranı da buradaymış, sebebi de aldatmaymış.. Vay vay evden çıkmıyorlar ama işe bak, kesin internet üzerinde oluyordur her şey :) Kısacası Budapeşte harika bir mimariye ve Tuna Nehri'ne sahip olsa da, içimi çok açmadı ne yazık ki.. Ben de 2. günümü şehirde kendi kendime gezmek yerine, ETS turun en genç rehberi Emrah Meto 'nun sözünü dinledim ve ekstra turlardan birine katılarak değerlendirmeye karar verdim. Tur boyunca kendisi bize o kadar yardımcı oldu ki.. O'na ve  diğer yardımsever rehberimiz Fatih Egemen 'e de buradan ayrıca teşekkürler :)

Güne başlarken kahvaltı soframıza güvercinler konuk oldu :) Hep birlikte bir şeyler atıştırdıktan sonra, 1 saatlik yolculuğun ardından Estergom's vardık. Burada Estergom Kalesi'ni ve meşhur katedrali gördük. Gerçekten harika bir mimarisi vardı, bayıldım.. Fotoğraflarda göreceğiniz heykeldeki adam ise Macarların ünlü kralı Stephan.. Kendisine saygıları sevgileri çok büyük, bu yüzden tahta çıktığı gün olsun, Hristiyanlığı kabul ettiği gün olsun, hepsi resmi tatil..

Kale ve katedral ziyaretinin ardından Visegrad'a öğle yemeğine gittik. Öğle yemeği Rönesans atmosferi canlandırılarak hazırlanmış. Öyle ki, başınıza tacınızı takmadan, kaftanınızı giymeden servis bile yapılmıyor. Kendinizi kral, kraliçe gibi hissetmemek mümkün değil :) Bir yandan da en üstteki fotoğrafta görebileceğiniz amca müzik yapıyor :) Ayrıcaaa garsonlar o kadar yakışıklıydı ki, sırf onları görmek için bile bu tura katılmaya değer, tavsiye ederim :)) Yemekler toprak kaplarda geldi ve çorba geyik etiyle yapılmıştı, değişik bir tadı olsa da bana biraz ağır geldi. Her şeyin yanına patates koymaya bayılan Avrupalılar yine hindi ve dananın yanına patatesi doğramışlardı. Tatlı ise kestaneli, böğürtlenli değişik bir lezzetti.. Ben sevdim ama pek çok kişi sevmedi :) 

Son olarak ise, alışveriş için şirin bir kasaba olan Szentendre'ye gittik. Burada el işi dantel örtüler, kristal porselen ürünler, hediyelik eşyalar, içkiler vb. bir çok şey bulabilirsiniz. Hatta çok ilginç ki, aşağıda göreceğiniz üzere bankların üzerine dantel örtüler serilmiş ve daha da ilginci örtülerin ütüsü bile bozulmamış!! :) Biz de olsa kırıştırırlardı demiyorum, aksine anında kaçırır, yok ederlerdi sanırım.. Bugünün gecesinde Macarların ünlü gulaşını yemeye Çigan Gecesi'ne gittik, onu ayrı bir postta anlatacağım.. Nasıl gidiyor, sıkılmıyorsunuz değil mi? :)

PS. Herkesin 30 Ağustos Zafer Bayramı'nı kutlarım!!! :)

For the second day in Budapest, after a quick breakfast we were on road for a hour and we arrived to Estergom! It was an extra tour and I loved it so much! Firstly, we visited Estergom castle and cathedral.. The architecture was incredible, loved it! After that we went to Visegrad to have lunch in a Renaissance atmosphere.. The food was so delicious.. Especially, I tried the soup with venison for the first time, it tastes good but a bit strong for my stomache.. :) And the dessert was with chestnut and blackberry, I also liked it but lots of people didn't like it.. After the lunch we went to Szentendre to have a little shopping.. It was a small and cute town.. You can buy laces, crystals, souvenirs, alcohol and something like that from there.. You can see the laces on benchs in the photos below.. At the night of this day we went to Cigan Night.. I think Cigan means like Gyspy in Slovakia and Czech Rep. It was so funny too and I'll tell it in the next post. So, how about you? Aren't you get bored with my holiday posts? :)

















8 yorum:

  1. Guauuu!! great photos!! and your nails are very "cool". Kisses from Madrid.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank youu so muchh! :)) Kisses to Madrid from Istanbul ;)

      Sil
  2. Ama sen geyik eti corbana biber salcali sos koymamissin! Onunla harika oluyor o. Ben tek basima butun kaseyi icmistim ^^

    pekmoda.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa katmaz mıyım fotoğratan sonra kattım :) Hatta o biber salçasına bayıldım ve Szetendre'den bir kavanoz alıp eve getirdim :)))

      Sil
  3. Budapeste bizim yildonumu kutlamasi icin gittigimiz bir sehir.. Avrupa'nin gece en romantik aydinlatilan sehri derlermis Budapeste'ye ondan gitmistik, cokta guzel vakit gecirmistik.. Meshur ortacag lokantasindayemek yemis ve kral kralice olmustuk Ask'la.. Turla gidince de yapiliyor demekki bu organizasyon ne guzel.. ;) Bu arada ben Szentendre'ye hayran kalmistim.. Oradan aldigim gunduz-gece kremlerim vardi mis gibi kokan.. Keske yeniden gitsem onlari almak icin :P Bir de cok cok guzel sanat atolyelerinde gezinmistik.. Bana super bir nostalji oldu bu post.. Tesekkurler tatlim.. Bu arada bugun ilk kez yesil oje kullandim.. cok sevmistim ama ende gorunce daha da sevdim hihihi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen gece muhteşem :) Dünyanın en güzel aydınlatılan şehri seçilmiş zaten :) Evet evet ETS saolsun bizi hiçbir şeyden eksik bırakmadı :) O kremleri bize de satmak istediler ama ne olduğunu bilmediğim için cesaret edip alamadım, tüh memnun kaldığını bilseydim hem sana hem kendime alırdım :)) Yeşil oje arada güzel oluyor bence, insan gördükçe enerji doluyor mutlu oluyor :) Öpüyorum çok!

      Sil
  4. Ah ne guzel nostalji yaptirdin bana, 2 kere gittigim yer, guzel anilarim var ama senin postlarinla yeni seyler de gordum : ) Tarihi kostumler de cok hos olmus : ) Aksamlari cidden ayri bir guzel Budapeste : ) Banklarin ustundeki ortuler de cok hosuma gitti, kesin alirdim dayanamayip : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler beğenmene çok sevindim :) Senin gözün önemli benim için :) Beğeneceğin detaylar yakalayabildiğime sevindim :) Dediklerine aynen katılıyorum. Danteller gerçekten "beni al beni al" diyordu ama kendimi tuttum :))

      Sil

I love your comments! :)

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...