20.08.2013

Yeni Bloggerlara Tavsiyeler!


Merhaba! Son zamanlarda mail kutuma en çok düşen sorulardan biri "Yeni bir blog açtım, neler tavsiye edersin, blogumu nasıl daha büyük kitlelere tanıtabilirim?" Öncelikle beni samimi bulup böyle bir soru sorduğunuz için çok teşekkür ederim. Hiçbir zaman blog yazmak ile ilgili bir iddiam olmadı ama hep elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştım. Bu tarz sorular almak, en azından doğru yolda olduğumu hissettirip, birazcık da gurur duymamı sağlıyor :) Tekrar teşekkür edip, işe yarayacağını düşündüğüm fikirlerimi listeliyorum. Herkesin sorusunu kişisel olarak yanıtlıyorum ama yine de belki başka merak edenler varsa diye, toplu bir cevap vermiş olayım. Aşağıda bahsettiğim durumların hepsi tamamen benim kişisel düşüncelerim ve deneyimlerimden oluşmakta olup, herkes için süreç farklı işleyebilir..

1-  Bir blog açmadan önce nasıl bir konsepte sahip olacağını önceden belirleyin. Stil blogu mu, moda haberleri mi, makyaj mı, karma bir yapı mı vs.. Sonra bu temaya uygun blog şablonlarını inceleyin. Düşündüğünüz alanda dünyada kendini kanıtlamış diğer bloggerların neler yaptığına bakın.

2- Blog tasarımını bir çok kişi hiç önemsemez, bazıları da sadece tasarımı önemser, içeriği önemsemez. İkisi de bence çok önemli. İlla gidin tonlarca para döküp, websitesi tasarlatın demiyorum ama gözü yormayacak, hoş görünecek belli bir düzen ve sadelik içinde bir tasarıma yönelin. Okuyucunuz blogunuzda kaybolmasın. Güzel bir alanda bulunduğunu hissetsin ve tekrar gelmek istesin.

3- Kimseye haksızlık etmek istemem ama bir blog açarken kıstasınız sadece Türk bloggerlar olmasın, dünyada milyarlarca blog var ve bu okyanusta ne kadar çok yüzerseniz, ufkunuz o kadar açılır ve yeni fikirlere sahip olursunuz.

4- Eğer yabancı diliniz varsa, kullanmaktan çekinmeyin. İzleyici kitlenizi sadece Türkiye ile sınırlamayın, internetin ne kadar güçlü olduğunu ve en ufak bir paylaşımın bile nerelere varabileceğini bu devirde artık hepimiz biliyoruz.

5- Sosyal medyadaki hesaplarınıza dikkat edin. Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest vb. alanlarda elinizden geldiğince aktif olun. Bu alanlardaki takipçilerinizin de blogunuzu besleyeceğini unutmayın.

6- İçeriğinizi mümkün olduğunca farklılaştırmaya çalışın, daha yaratıcı olmayı deneyin. Aklınıza gelen fikirleri not alın ve üzerlerinde çalışıp, geliştirerek izleyicilerinize sunun.

7- Bir blog için içerik çok önemli. Ancak öyle bir zamandayız ki, görsellik içerikten de önemli. Bu yüzden paylaştığınız her fotoğrafın kalitesi, sizin ve blogunuzun kalitesi olacaktır. Çok dikkatli olun, kaliteli kamera kullanmaya çalışın, fotoğraf seçimlerinde ve editlerinde ince eleyip sık dokuyun :)

8- Bir diğer önemli konu da süreklilik... Blog yazmak gerçekten sorumluluk istiyor. Bir gün yazıp bir iki hafta ortadan kaybolursanız, okuyucularınız blogunuza bir daha uğramayacaklardır. Verilen aralar süreci oldukça geriye taşır, benden söylemesi, denedim biliyorum :))

9- Diğer blogları inceleyip esinlenin ama ondan bundan kopya çekmeyin. Mümkün olduğunca özgün olmaya çalışın. Google görsellerden bulduğunuz fotoğrafları yüklemek yerine, kendi çektiğiniz fotoğrafları kullanmaya çalışın. Yayınladığınız yazılar için de aynı durum geçerli. Zaten içeriğiniz özgün değilse, arama motorlarında da geri plana itildiğinizi hatırlatmak isterim.

10- Vakit ayırın. Blog yazmak, eğer ortaya güzel bir iş çıkartmak istiyorsanız oldukça vakit alıyor. Hele bir stil bloguysanız işiniz daha zor. Kendimden örnek vereyim. Bir kombini hazırlayıp giyinmem, makyajımı yapmam yarım saat, fotoğraf çekimi yirmi dakika, o fotoğrafları evde tek tek seçip edit'lemek yarım saat, postu hazırlayıp yazılarını yazmak, tercüme etmek ve düzenlemek yarım saat. Lookbook, Facebook, Twitter, Chictopia, Chicisimo, Instagram, Sokaktanemoda, Pinterest vs. sosyal medyadaki platformlarda bu postu paylaşmak 15 dakika.. Gördüğünüz gibi bir post yaklaşık iki saatlik emek demek. Haftada ortalama 5 post yayınladığımı düşünürseniz haftada yaklaşık 10 saati bloguma ayırıyorum. Bunu yapabilmek için ya gerçekten çok istiyor olmalısınız, ya da oldukça boş olmalısınız. Ben full time avukatlığın yanında bloguma vakit ayırıyorum ve bu vakti nasıl bulduğum çok soruluyor. Sadece çok keyif alıyorum, severek yapıyorum. İnsan isteyince her şeye yetişiyor. :)

11- Son olarak.. Sabırlı olun. Hiç bir şey bir anda olmuyor. Blog açtığımda neredeyse ilk 2 ay kendim yazdım kendim okudum diyebilirim. :) Sonra mail kutuma bir lansman daveti düştü ve diğer bloggerlarla da böylelikle yüz yüze tanıştım. Sonra devamı geldi zaten.. Ama bu süreç herkes için böyle işlemeyebilir. Emek verdiğiniz zaman karşılığını mutlaka alacaksınız, sadece sabredin ve pes etmeyin. Blogosfere hoşgeldiniz! :)

-Z-

22 yorum:

  1. Son zamanlarda takipte olduğum bloglardan birisi görsellik ve yazılarındaki sürükleyicilik oldukça güzel, insanların bunu keşfederek senden blogları hakkında bilgi almak istemeleride oldukça güzel bir durum seni tebrik ediyorum ve takip etmeye devam ediyorum. Ayrıca birçok bayanın en moda çanta ayakkabı ve benzeri eşyaları almasında da fikir vermiş oluyorsunuz.
    TEŞEKÜRLERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR


    Cam balkon ve Araç kiralama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl benden size kocaman TEŞEKKÜRLEEEERRRRRR :) Hepsi sizin sayenizde var..

      Sil
  2. zaman ayırıp samimiyetinle deneyimlerini ve tavsiyelerini paylaştığın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Ben teşekkür ederim..

      Sil
  3. çok sade ve şık bir anlatım ;) tıpkı kombinlerin gibi

    YanıtlaSil
  4. Güzel bir yazı olmuş. Blogumun ilk günleri geldi gözümün önüne. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yazarken duygulandım :) Beni geç, annem okumuş duygulanmış :))))) Beğenmene çok sevindim, teşekkürler canım :*

      Sil
  5. Süper bir yazı olmuş ;)
    Yeni blog acanlara ya da niyetinde olanlara
    Çok yardımı olacak...

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkürler yeni bi blog yazarı olarak çok çok faydalı oldu benim için ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. sahane bılgıler bunlar canım ama ben yabancı dılımı kullanmıyorum :) cunku cok kısıtlı vakıtte kuzum uyuduktan sonra yazıyorum zaten :) bır ara yazıyordum ama bıraktım:) fkaat dedıgın doğru ne ıstıyorsan ona yoğunlas kısmı:) sevgılerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    YanıtlaSil
  8. Canım blogosferde eksik olan post buydu:) Eline sağlık! Şahane yazmışsın.

    YanıtlaSil
  9. bu resimdeki elbiseni çok beğendim nerden alındı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekürler :) Elbise OASAP adlı bir websitesinden alındı, detaylı postu ise burada :

      http://lunaparkqueen.blogspot.com/2013/04/all-nude-dress.html

      Sil
  10. Merhaba, yeni blog açtım ama bi çok bilgiyi googleda bulamıyorum, sizin gibi bloggerlardan yardım bekliyoruz :))
    http://dilarapeker123.blogspot.com.tr/ bi bakarsan ve düşüncelerini söylersen seviniriim, ayrıca cok tatlısın :)))

    YanıtlaSil
  11. Merhaba, blogunuzun gercekten bana yararı cok oldu bunu söylemeden gecemiyorum:) Ayrıca yayonlarınız cok sıcak ve samimi:)) Tesekkür ederim cok cok:)

    YanıtlaSil
  12. Tazecik bir blogger olarak tavsiyelerinize dikkat edicem.Teşekkürlerr:)

    YanıtlaSil
  13. Çok teşekkürler güzel yorumlarınız için :) Çok mutlu oluyorum işe yaradığını duydukça.. <3

    YanıtlaSil
  14. Tavsiyeleriniz cok gercekci ve cok guzel.lutfen sizde bizim gibi yeni blog acanlarin sayfasini ziyaret edin. Blog hakkindaki fikirlerinizi paylasin

    YanıtlaSil
  15. yazı için teşekkürler:) 3. maddeyi sanırım dikkate almam gerekiyor:) sevgiler ve mutlu yıllar:)

    YanıtlaSil
  16. tavsiyeler için teşekkürler en önemlisi bu sabır işi herhalde :)

    YanıtlaSil
  17. Bu alanda yeni biri olarak tavsiyelerinizi muhakkak benimseyeceğim :)

    YanıtlaSil

I love your comments! :)

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...