4.10.2013

My Diet Program


Herkese merhaba! Bugün normalde pek yapmadığım türden bir postla buradayım :) Bu bir diyet postu! :) Son zamanlarda normal kilomdan yaklaşık 2 kg. fazlam vardı ve bu konuda hiçbir şey yapmıyordum. Artık neredeyse normal kilom gibi benimsemeye başlamışken malum tatil geldi çattı ve orada 3 öğün organik ve acayip leziz yemekler sayesinde kendimi kaybedince 2,5 kg daha aldım. Yani elde var +4,5 kg... Tamam biraz kilo aldığımın farkındaydım ama tatil dönüşü tartılınca şoka girdim çünkü hayatımda tartıda bu sayıyı görmemiştim :) Ben de hemen kendime bir acil durum planı yaptım, fazla sıkmadan, yormadan bir buçuk haftalık süreçte 3,5 kg. dan kurtuldum! :) Geriye kaldı 1 kg... Belki benimle aynı sorunu yaşayan birileri vardır diye neler yaptığımı 10 maddede kısaca paylaşmak istedim...

1- Porsiyonlarımı küçülttüm, ne yersem yiyeyim, eskisinin %65'i kadar yemeye başladım.
2- Kahvaltıda ekmeği azalttım, çaya koyduğum şekeri minimuma indirdim, reçel, bal, Nutella gibi tatlıları kestim. Akşam yemeğini geç saatlere bırakmadım ve hafif şeyler yedim.
3- Genel olarak yemeklerimden kızartmaları, yağlı ürünleri, ekmeği, tatlıları çıkarttım.
4- Sebze ağırlıklı ve zeytinyağlı ev yemeklerine, salataya ve çorbaya yöneldim :)
5- Canım çok abur cubur çektiği zamanlarda abartmamak kaydıyla bir iki parça diyet hazır ürün atıştırdım.
6- Bu bir haftalık süreçte iki kere yürüyüşe çıktım, toplamda 10 km. yürüdüm, bir kez de evde 30 dk. pilates yaptım.
7- Arada ufak tefek kaçamaklarım olmadı değil :) Ama çok minik ve nadir olmasına dikkat ettim :)))
8- Kendime çok çok katı kurallar koyup strese girmedim ama yine de kararlı ve bilinçli davranmaya özen gösterdim.
9- Normalde - maalesef - çok fazla meyve tüketen biri değilim ama bu hafta meyve tüketimimi artırdım :) Özellikle kokusuyla tok tutan elma favorim oldu.
10- Meyve yemediğim gibi su içmeme gibi bir kötü özelliğim daha var. Günde ortalama 2 bardak su içiyorum, kışın bu 1 bardak bile olabiliyor. Bu konuda henüz gelişme kaydedemedim ama önümüzdeki hafta bu konunun üzerine düşeceğim...

Önümüzdeki hafta için hedeflerime gelince...

1- Beslenme programıma aynen böyle devam etmek
2- Su ve meyve tüketimimi artırmak
3- Pilates ve yürüyüş yapma sıklığımı artırmak

Bakalım ne kadar başarılı olacağım.. :) Sonuçlarla haftaya görüşürüz, tavsiyelerinizi bekliyorum :) Sevgiler...

NOT: Bu arada yediğim diyet yemekleri vs. anlık olarak instagram hesabımda paylaşıyorum, beni oradan da takip edebilirsiniz --> @zumracelik ;)

-Z-

Hi guys! It's the first time which I make this kind of post! Yes, it's a diet post :) Two months ago I realized that i gained 2 more kgs. At first it was a bad thing for me but then i used to live with them, unfortunately :) Then I went to holiday and there were lots of organic, fresh and too much delicious foods third time in a day. So I lost myself and i gained 2,5 kgs. more! :) OMG! When I arrived to home and saw my new weight it was shocking for me because i never saw the number on weighing machine! :) So I finally decided to loose some weights and i have +4,5 kgs more! :) In one and half week i made a diet plan for myself and it was not so hard and district, and I lost 3,5 of them already! So, here my 10 tips :)

1- I started to eat in smaller porsions.. I'm eating almost %35 less than usual..
2- I gave up to eat bread in breakfast, also Nutella, jam, honey and like this :) And i was careful about my dinner hours! I didn't let it to be so late and ate healthy things..
3- I didn't eat any of fried things, fat things, bread and dessert..
4- I started to eat vegetable meals with olive oil, salads and soups..
5- If I want dessert so much I just ate a small part of diet products
6- I went to walking / jogging two times in this week and I walked 10 kms. And I made pilates once for 30 mins.
7- Okey sometimes, I ate some dangerous things but it was really really a little :) And rare!
8- I wasn't behaving so district to myself but i tried to do my best.
9- I don't like to eat fruits so much but i tried eat more and apple is one of my favourites.
10- Like fruits, I am not good at drinking water. I drink 2 cup of water in a day, in winter it can be 1 too :( I know it's so unhealthy but i'm trying to fix it.

So, here the targets for next week:

1- Keep my diet
2- More water + more fruits
3- More pilates + more walking / jogging...

So, let's see how succesfull will I be next week! Keep in touch and write your advices below! ;)

PS. I'm sharing almost all my diet foods at my instagram account, you can follow me there --> @zumracelik ;)

-Z-


Korkmayın derilerini tek tek ayırdım, patatesin de çeyreğini yedim :)
Don't be afraid! I didn't eat the peel of the chicken and just ate quarter of potato :)


Çorba daima güzel ve doyurucu bir alternatif! Acı ve limon da yağ yakıyor zaten :) Ekmeksiz!!!
Soup is always a good option! Pepper and lemon burn fat already :) No bread!!!


Salatayı ya öğle ya akşam yemeğimde bolca yiyorum, öğlen yiyorsam ızgara tavukla harika oluyor :)
I eat salad at lunch or dinner and if i eat it at lunch i prefer to eat it with grilled chicken, so delicious :)


Yeşil elmanın kokusunun bile tok tuttuğunu biliyor muydunuz? :)
Do you know that green apple's smell makes you feel full? :)


Favorilerimden! Zeytinyağlı ıspanak... Pirinç, havuç ve light yoğurt ile.. :)
One of my favourites! Spinach with olive oil... Also with rice, carrot and light yoghurt... :)

14 yorum:

  1. maşallaah 1,5 haftada 3,5 kilo muu,süper valla :) ama ben sende hiç fazlalık görememiştim ya neyse,biz kadınlar sürekli bir fazlamızı buluyoruz ne de olsa :))
    bu arada bugünün önemi açısından şu posta bir göz atmanı,destekte bulunmanı rica ederim ;)
    http://bizimkiz.blogspot.com/2013/10/biz-cogalrken-onlar-azalyor.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazlalıklarım bir anda geldi bir anda gitti göstermeye fırsat bulmadan :) Ama tatil postlarında varlar :) Benimki daha çok basen, göbek, üst bacak :)

      Sil
  2. Yazın onca yüzmeye rağmen, fast food'um tavan yaptığından, ben de kilo almışım maalesef :( Yediklerime dikkat etmeye başladığım bu günlerde bu yazı iyi oldu :)
    Ben de su içmeyen biriydim, şöyle bir çözüm buldum. Masama büyük bir cam şişe dolusu su koydum. Gördükçe içesim geliyor. Kısa sürede bünyem buna alıştığı için, sonrasında kendiliğinden su ister oldu :) Tavsiye ederim

    www.kontesce.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet gözünün önünde olunca ister istemez içiyor insan :)

      Sil
  3. bu kadar kısa sürede bu kilo verilir mi :)
    çabuk alan veren bir bünyen var sanırım..
    ben veremem bu kadar çabuk, 1 hafta hiç bişi yemezsem bile veremem :)
    tebrik ederim seni..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım metabolizmam henüz hızlı :) Dediğin gibi çabuk alıp veriyorum aslında hiç sağlıklı bir durum değil.. :/ Saol yine de :)))

      Sil
  4. 1 kilodan fazla gidecek gibi aman dikkat :)

    tebrikler şimdiden!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir anda çok verdim diye biraz yavaşlattım programı :)

      Sil
  5. nasııı yaaaaa üzümüm ben hergün yarım saat bfit e gidiyorm onun dısında da hergun evde pilates yapyorm en az 45 dk ben neden kilo veremiyorum :((( yediklerime de habire dikkat edip duruyorumm... ama daha fazla zayıflama zaten kuş kadarsın :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Porsiyonları yarım porsiyon yap, akşam yemeklerini erken ye güneşim, bi de yürüyüş bol bol :**

      Sil
  6. kesinlikle yanında 1.5 lt su bulundurmak çok işe yarıyor, gözünün önünde olunca içiyorsun :) tebrikler bu arada, ben de dukan yapıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de zayıfladın ama farkettim ben, sana da tebrikler şimdiden :) Evet ben bi bibuçukluk alayım en iyisi :)

      Sil
  7. Acilen 7 kilo vermeye ihtiyacım var :) 1 senede aldım otur otur ama senin diyetin çok kolaymış ben meyvaya tapıyorum :) suyu da sever ve içerim ama beni cipsten kurtarman lazım baby :)))))

    YanıtlaSil
  8. Görüp bayıldığım, ama kalça kısmımı riske atamadığım bir etekten sebep ben de geçen pazertesiden beri başladım Zümra'cım diyete. :) Bazı yaptıklarımız benzer şeyler, bazı konularda ise fikirlerini kaydettim canım teşekkürler çok :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil

I love your comments! :)

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...