4.11.2013

Secrets of Perfect "Selfie"s for Instagram


Bildiğiniz gibi bu ara en teknolojik trendlerden biri "Selfie" olarak da adlandırılan kendi kendinin portre fotoğrafını çekmek! :) Hemen hemen her Instagram hesabının baş tacı olan bu portre fotoğraflar değişik efektlerle, filtrelerle çok daha ilgi çekici hale gelebiliyor. Ben de deneyim ve araştırmalarım doğrultusunda en güzel fotoğraf nasıl yakalanır konusunda yazmak istedim :)

1- Öncelikle telefonunuzun ön kamerası varsa, şanslısınız.. Kendinizi görerek poz verdiğiniz için daha doğal ifadeler yakalayabilirsiniz. Ancak netlik, normal kameraya göre daha düşük olur.. Normal kamerayı aynayla birlikte kullanırsanız en güzel sonucu alırsınız.

2- En önemli konu: Işık! Fotoğrafı çekerken yüzünüz ışığa dönecek şekilde durursanız en güzel fotoğraf şansınız yükselir. Güneş ışığı en güzel ton ve netliği verir ama yoksa yapay ışıktan destek alabilirsiniz.

3- Eğer IPhone ile fotoğraf çekiyorsanız, ortadaki ana tuş yerine işaret parmağınız yardımıyla ses açma-kapama tuşları ile fotoğraf çekebilirsiniz. Böylece telefonu daha kontrollü tutup daha rahat fotoğraf çekebilirsiniz.


4- Fotoğrafı çektiysek sıra geldi düzenlemeye :) Dikdörtgen fotoğraflar Instagram'da paylaşılamadığı için ben "Squaredy" isimli uygulamayı kullanarak kare haline getiriyorum. Ayrıca fotoğrafı küçültüp, arka plana renk verebiliyorum.

5-Ayrıca "Snapseed" diye bir uygulama ile de fotoğrafı istediğim şekilde kesip, keskinliği, bulanıklığı vs. ayarlayabilirsiniz.

6- Evet artık kare ve güzel bir fotoğrafımız var. Sıra geldi renklere.. Eğer filtre sevmiyorsanız ama fotoğraf gözünüze soluk geliyorsa, kontrastı biraz artırmak isteyebilirsiniz. Ben bunun için de "icontrast" diye bir uygulama kullanıyorum.


7- Fotoğrafın üzerine güzel fontlarda yazılar yazmak istiyorsanız "Overgram" isimli uygulama en popüler olanlardan :)

8- Instagram'da en sevdiğim filtreler Valencia, Amaro, Rise, X Pro II ve Hefe.. Ama bunların yetersiz kaldığı durumlarda "VSCOcam" isimli uygulama ile de birçok yeni filtre ekleyebiliyorum.

9- Bunların yanında fotoğrafınıza kalpler, ışıltılar, pırıltılar, yıldızlar, renk geçişleri vs. eklemek isterseniz "Deluxefx" ya da "Line Camera" isimli uygulamaları kullanabilirsiniz. Bu arada bir de "PixlrExpress+" diye bir uygulama var ki renk ayarları ve filtreler bakımından favorilerimden.. Bunları kullanmaya çoğunlukla üşeniyor olsam da kullandığınızda sonuç harika oluyor :)


10- Birkaç fotoğrafı bir araya getirip kolaj yapmak isterseniz kuşkusuz bu konuda en iyi uygulama "Instacollage".. Üstüne tanımıyorum :)

11- Son olarak da "Pixme" diye bir uygulama var. Tam olarak "selfie" fotoğraflar için icat edilmiş, doğrudan ön kamera ile 3'e kadar sayarak fotoğrafınızı çekiyor ve BB krem etkisi ayarı ile yüzünüzde istediğiniz derecede fondöten etkisi yaratabiliyorsunuz :) Ben çok işlevsel bulmadım ama yüzünüzde saklamak istediğiniz kırmızılıklar, lekeler, çiller vs. varsa işinize yarayabilir.

İşte böyle! :)  Bu arada yukarıda bahsettiğim uygulamalardan Deluxefx hariç hepsi ücretsiz.. Sizin harika "selfie"leriniz için başka uygulama önerileriniz ya da küçük sırlarınız var mı? :)

-Z-

16 yorum:

  1. mrb çok duru bir güzelliğiniz var blogunuz rengarenk ilk fotodaki dalgalı saçlar çok yakışmış:) esraningezegeni.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkür ederim :) Utandırdınız beni, sevgiler..

      Sil
  2. Zümracım valla kullandığın her programı ayrıntılı olarak yazman büyük bir şey :) çoğu ig kullanıcı paylaşmayı sevmiyor galiba bu programları.p paylaşımcı kişiliğini tebrik ediyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahha :) Evet genelde kimse söylemek istemiyor, en güzeli kendisinde olsun istiyor :))) Ama bunlar sır değil sonuçta, ben de kıskanç bir karakter hiç olmadım :))) Hepimiz kullanalım, bakalım kimnki daha güzel olacak, iş yeteneğe bakıyor biraz da :))

      Sil
  3. Gerçekten çoğu insan paylaşmayı sevmiyor,sayende çok güzel uygulamalar buldum,teşekkürler yazı için.:)

    YanıtlaSil
  4. You looks like Lana Del Rey !

    http://freaky-giraffe.blogspot.fr/

    YanıtlaSil
  5. iphone kullanmıyorum
    inatla samsunga devam birçok uygulama yok bizde
    collage için picsart kullanıyorum :)

    o değil de ilk kare bombaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim de aynısını söyledi, hatta Samsung'a özel ayrı bir post yap bence dedi :))) Bakalım vakit bulursam Android için de bir post yapabilirim :) Öperimmm

      Sil
  6. Süper ipuçları :)
    Peki profesyonel fotoğraflarınızı kesmeden ve netliğini bozmadan nasıl paylaşıyorsunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu postu telefonla çektiğim fotoğraflar için yaptım. Ama profesyonel makine ile çekilmiş fotoğraflarımı da önce boyutunu küçültüp telefona aktarıyorum, sonra da squaready isimli programla kesmeden kare şekline getirip instagramda paylaşıyorum :)

      Sil
  7. güzel bir yazı olmuş. teknoloji blogu sitem var ve bu konuda yapılmış türkçe en iyi yazı. fotoğraf çekimleri hakkındada bir yazı yapabilirsiniz.? birde yazıyı kaynak bildirerek kullanabilir miyim fotoğrafları da isterseniz kullanırım benim işim yazıdaki bilgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotograflari degil ama yaziyi isim ve link paylasarak kullanabilirsiniz. Cok tesekkurler guzel yorumunuz icin!

      Sil

I love your comments! :)

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...