19.03.2014

Kas Rengi Birkaç Ton Nasıl Açılır?


Herkese merhaba! Bu postta saç rengimdeki değişikliği anlatırken kaş rengi değişikliği ile de ilgili bir post hazırlamak istediğimin sinyallerini vermiştim. Sizden de gayet istekli yorumlar gelince, bu postu daha fazla ertelemek istemedim. O zaman başlayalım.. Ben saç rengi ile kaş rengi arasında uyum olması gerektiğine inananlardanım. Özellikle sonradan sarışın olan hemcinslerimin siyah kaşlarla gezmesinden çok rahatsız oluyorum. Bu post ile birkaç kişiye bile faydam dokunursa gerçekten çok sevineceğim :)

Kaşlarımız, gözümüze oldukça yakın bir konumda ve yüzümüzün ince derisinin üzerinde bulunduğu için çok hassas bir bölge..  Ayrıca kaşlar bazen bir kere döküldüğü zaman tekrar çıkmayabiliyor ve buna toplumda "kaş küsmesi" deniyor.. Bunun yanı sıra, kaşlar yüz ifademizi belirlemede de en önde geliyor.. Hal böyle olunca ekstra özenli davranmak gerekiyor. Konu çok kritik olduğundan kaşa özel üretilmiş boyalar mevcut. Bunlar genelde 3-4 farklı renk tonundan oluşuyor ve kuaför malzemesi satan yerlerde bulunuyor. Fiyatları da 20-30 TL arasında değişiyor. Aldığınız bir tüpü birkaç defa kullanabiliyorsunuz..

Ama benim bugün anlatacağım yöntem saç boyası ile yapılan kaş rengi kırma yöntemi.. Bazı kişiler tarafından onaylanmasa da birçok kuaför de bu yöntemi tercih ediyor.. Üç farklı kaş tipine göre, ya da istenilen kaş rengine göre anlatacağım ben..

Öncelikle, kaş renginiz koyuysa ve kalın telliyse... Saç boyası satan bir yerden 8.1 renkte (açık küllü kumral) bir tüp boya ve %30 volume'luk bir tüp oksidan alın. Boya kabınıza boyadan 3 cm. kadar sıkın ve yine yaklaşık 1,5-2 tatlı kaşığı kadar da sıvı oksidandan ekleyip karıştırın. Sonra bu karışımı, boya fırçası yardımıyla kaşlarınızı tamamen kaplayacak şekilde sürün ve 1 dk. bekleyin. Bir peçete yardımıyla boyanın bir kısmını kaşınızdan temizleyip rengi kontrol edin, eğer biraz açılmışsa tamamen silebilirsiniz. Sildiğinizde ilk gördüğünüz renk, kaşınız ıslak olduğu için normalden daha koyu olacaktır. Ancak tamamen temizleyip kuruttuğunuzda renk daha açık olacaktır. O yüzden çok fazla bekletmeyin. Ne kadar çok beklerseniz renk o kadar açılır. Eğer bir dakikanın sonunda hiç açılmamışsa bir yarım dakika daha bekleyip tekrar kontrol edin. Eğer çok fazla beklerseniz kaşlarınız fazla parlak turuncumsu bir renk olabilir, ya da yanabilir, yıpranıp incelebilir. %30luk oksidan güçlü olduğu için kısa sürede ve kontrollü bir şekilde işlemi tamamlamak gerekiyor. Boya olarak 8.1 tercih etmemizin sebebi de küllü bir ton olması ve yine 8 tonları sayesinde rengin çabuk oturması.. Küllü ton tercih ediyoruz çünkü turuncu yansımayı minimuma indirmek ve daha doğal bir görünüm yakalamak istiyoruz.. Eğer ilk defa yapıyorsanız daha güvenli olması açısından %20 volume'luk oksidan kullanabilirsiniz. Evet, boyayı kaştan peçete yardımıyla temizleyip, ardından bol su ile, gözümüze boya getirmeden yıkıyoruz.. Önce peçete ile temizlememizin sebebi, boyanın yoğunluğunu kaşın üzerinden alıp, yıkarken gözümüze boya kaçmasını önlemek..

Eğer kaş renginiz orta koyuluktaysa ya da koyu renkli ama ince telliyse.. Bu durumda kaşlarınızın rengi, ilk anlattığım duruma göre çok daha kolay açılacaktır. Bu yüzden 8.1 boya ile %20 volume'lük oksidan tercih ederek yukarıdaki işlemi uygulayabilirsiniz.. 

Eğer kaş renginiz fazla açılsın istemiyorsanız, daha doğal bir ton elde etmek istiyorsanız.. 8.1 yerine 7.1 boya tercih edebilirsiniz.. 7.1 bir ton koyu renk verecektir. Hatta %20 volume'lük oksidan ile uygulayıp biraz fazla beklerseniz kaşınızın altındaki deri tabakası da kahverengiye boyanacak, ilk birkaç gün daha dolgun ve kalın kaşlara sahipmişsiniz gibi görünmenize sebep olacaktır.. Bu yüzden yine %30 volume ile kısa aralıklarla kontrol ederek uygulamanızı öneririm..

Bana gelince.. ben ilk bölümde anlattığım gibi Loreal Majirel 8.1 ile %20 volume'luk oksidan kullanıyorum.. Yaklaşık bir dakika bekletiyorum. Bu işlemi iki ayda bir uyguluyorum. Kaşlar, saç kadar hızlı uzamadığı için iki boyada bir kaşımın rengini kırıyorum diyebilirim.. Bu arada aldığım bir tüp boyayı en az 6 kere kullanabiliyorum.. Aslında içinde bir o kadar daha kalıyor ama ben taze boya kullanmayı tercih ettiğim için kalanı atıp, yeni tüp açıyorum. 

Uyarı... Eğer çok dikkatli olmazsanız, zamanlamayı iyi ayarlamazsanız, kaşınızda boyayı unutursanız, özellikle hem 8.1 boya hem %30'luk oksidan kullanırken dikkat etmezseniz kaşlarınız çok açık bir renk olabilir, güneşte sarı sarı parlayabilir, hatta yanabilir, dökülebilir.. Bu yüzden çok dikkatli olun lütfen.. Hatta ilk kez yapacaksanız 8.1 ya da 7.1 ile %20 volume'luk oksidan kullanın...

Konuyla ilgili sorularınız, önerileriniz varsa yorum kısmına yorumunuzu bırakabilirsiniz, her zamanki gibi keyifle cevaplarım, sevgiler :*

-Z-

Hi babies! In this post, i told about my brow's color.. I made it a bit lighter with my new hair color. I think they will be fit and so they'll look more natural. You can see the difference in before/after photo above. I told some methods to do that but the metarials i told are special and i don't know if you could find them in your country. I usually make a mix with Loreal Majireal 8.1 hair color and %20 volume peroxide developer.. I usually wait for one minute and then check my brows. If it's enough, you can clean them.. But be careful about your eyes! ;) If you wait so much with the hair color, your brows can damage or can be orange or yellow :) Don't forget to check it every 30 seconds after first one minute! ;) Have a great day babes!

-Z-

10 yorum:

  1. Aynı tekniği uyguluyormuşuz doğru yaptığıma sevindim =) Benim saç rengim 8.0 ben kendi saçımı boyarken arada kaşlarımı da boyuyorum zaten koyu renk kaşlarım olmadığı için pek ihtiyaç duymuyorum aslında. Çok faydalı bir paylaşım olmuş eline sağlık =)

    YanıtlaSil
  2. ben saçlarımı boyatırken kuaföre kaşlarımı da boyatıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. merhaba dediğiniz gibi uygulamayı yaptım fakat renkte herhangi bir değişim olmadı, bir buçuk tatlı kaşığı oksidan koydum acaba fazla gelmiş olabilir mi boyaya? O_O

    YanıtlaSil
  4. Tesekkur ederim.çok faydalı oldu.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,benim kuaförde açtılar rengini ne kadar süreye eski haline gelir sizce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bir iki ay içinde düzeliyor

      Sil
  6. Merhaba, acil yardımınıza ihtiyacım var... Saçlarımı çok açık sarıya boyayacagim. Gerçek saç rengim kumraldı ama açık gibiydi biraz. Saçlarıma göre.kaşlarım daha koyu yani orta.koyulukta kalın telli. Saç rengim sarı olacağından kaşlarımın da rengini açmam lazım ama turunculuk olsun kesinlikle.istemiyorum. Daha.önce saç boyasıyla denediğimde.turunculaşma oldu.hangi boyayla boyamalıyım? Nevacolor küllü sarı düşünuyorum sizce olur mu?

    YanıtlaSil
  7. Oksidanla açsam fayda görürmuyum?

    YanıtlaSil

I love your comments! :)

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...